Waarom een website belangrijk is voor jouw onderneming

Je bent hier:
Geschatte leestijd: 2 minuten

Belang van een website

Vroeger was zaken doen via het internet geen vereiste. Je klanten kwamen binnen via de traditionele kanalen (voornamelijk telefoon) en alles was in orde. Ondertussen zijn de tijden veranderd. Ook al heb je het gevoel dat een website niet belangrijk is voor jouw onderneming, toch kan je vandaag de dag echt niet zonder.

Hieronder een paar van de vele voordelen van het hebben van een website op een rijtje.

Eerste indruk maak je maar 1 keer

Voor veel mensen is een website het eerste contactpunt met jouw onderneming. Net als bij mensen is een eerste indruk van groot belang. Via een website stel je jouw contactgegevens snel en professioneel weer, zo zijn potentiële klanten sneller geneigd om jou te contacteren. Ook zien mensen dan snel antwoord op hun eventuele vragen. “Biedt deze onderneming wat ik zoek?”, “Is deze onderneming betrouwbaar?” Een website geeft je de nodige tools om in geuren en kleuren uit te leggen wat jullie visie en aanbod is.

Een sitenaam is makkelijker te onthouden dan een telefoonnummer

Gebruik je momenteel offline marketingkanalen zoals flyers en advertenties in streekkranten om nieuwe klanten aan te trekken? Dan is het niet altijd makkelijk om de lezers effectief contact met je laten op te nemen. Eén van de hinderpalen als je geen website hebt, is dat mensen vergeten hoe ze jou het best kunnen bereiken.. Heb je wel een website en hebben ze je bedrijfsnaam onthouden, dan vinden ze via Google zonder problemen op jouw website.

Dynamische aanpassingen

Een website is makkelijk aanpasbaar waardoor je continue up-to-date bent met de veranderingen in je onderneming. Zo blijven ook je bestaande klanten op de hoogte van deze veranderingen.

Open 24/7

De inhoud van een website is altijd beschikbaar. Dit kan goed uitkomen omdat iedereen een andere tijdsindeling van zijn of haar dag heeft. Sommige van je potentiële klanten zullen op zoek zijn naar je onderneming buiten werktijden. Via een website kan je ze dan altijd informatie geven of ze zelfs een formulier in laten vullen om te beantwoorden wanneer dat jou uitkomt.

Blijf jouw concurrentie voor

Wanneer er concurrentie in jouw vakgebied is kan een website zomaar de doorslag geven voor een potentiële klant. Zoals eerder genoemd kan je via een website laten zien waarom ze voor jou moeten kiezen.

Een marketingkanaal op zich

Wanneer je website is voorzien van de juiste inhoud kan je er meer rendement uit halen. Je kunt een ruimere doelgroep aanspreken door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO),  zoekmachine advertenties (SEA) en delen via social media.

Is dit artikel op enige manier nuttig geweest?
Dislike 0
Bekeken 20